Wednesday 23 April 2014

Sajak Harapan Padamu MH370.

HARAPAN PADAMU MH370

Berita tergempar MH370 menerpa,
Dikatakan Hilang dari radar,
Membuka satu tirai misteri,
Peristiwa Hitam menelusuri dunia,
Fatamorgana dunia berduka lara,
luluhnya hati tidak terkata.

Saat itu aku terkilan,
Saat itu aku terdiam,
Saat itu aku mula berharap,
Jika MH370 tidak ditemui,
Aku berharap padamu Tuhan,
Andai hilang sementara berilah petunjukmu,
Andai hilang selamanya tunjukkanlah jasad mereka,
Andai itu takdirnya sekalung pasrah ku tujukan,
Tidaklah seantero dunia tertanya-tanya.

Proses pencarian gigih diteruskan,
Pabila melihat ahli keluarga MH370,
Sakitnya jiwa ini,
patahnya hati ini,
Melihat air mata jatuh di pipi mulus mereka,
air mata yang syahdu,
air mata hati luka berdarah,
Walau mereka redha,
namun di hati mereka berbicara,
Pulanglah MH370
PULANGLAH!
Di mana kau berada MH 370,
Kami tetap akan menantimu.
Meski aku turut merasa pemergianmu,
Percayalah jauh di sudut hatiku,
Aku menginginkan kepulanganmu MH370.

No comments:

Post a Comment