Sunday 29 January 2017

Blog dikemaskini

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Rasa dah berhabuk blog ini..Fuhh..lama betul tak update.
Kali ini saya nak buat kelainan sikit dalam blog ini.
Maksudnya bukan sahaja penulisan kreatif tetapi soal bicara dan memori saya turut ingin dikongsi dalam blog ini.Alaaa..macam blog-blog yang lain pula.
Saya ada niat sebenarnya nak bukukan sebuah novel cinta karya Ain Ainnia.
Tapi buat masa sekarang ada kekangan nak buat novel sebab masih melanjutkan pelajaran.
Tengoklah novel cinta tu dapat diterbitkan atau pun tidak.Sebab nak buat novel cinta ni kena banyak imaginasi minda berkaitan cinta.haha..Diri sendiri pun bab cinta masih belum lulus lagi...Hahaha...yelah kalau bercinta mestilah akan ada cemburunya,rajuknya dan gaduhnya.Kena tengok pengalaman orang lain baru boleh adaptasi dalam novel.
Hmmm..

Pengalaman sendiri bercinta?

tak semua boleh dikongsikan..hehe..biarlah rahsia.Pernah bercinta, pernah dikecewakan,pernah ditipu dalam soal cinta dan pernah sayang tapi dahlah tak nak buka aib.hehe...Tapi dah move on dah dulu..huhuhu...Insyaallah tahun 2017 ni saya berharap bertemu dengan seorang jejaka iaitu bakal suami yang saya sayangi dan bagilah kami ruang untuk mempertahankan hubungan sehingga nikah.Doakanlah saya kahwin dengan lelaki yang ikhlas menerima saya seadanya dan baik.Aamiin.
Soal jodoh,kita tak pernah tahu.
Soal ajal juga begitu.
yang lepas itu,biarkannya berlalu.hehehhe

Baiklah kalau cerita soal jodoh memang ada je nak dibicarakan.haha..biarlah saya saja yang tahu hal peribadi saya..hehe.Dah topik lain,..haaa..kalau nak tahu saya gelar nama pena saya Ain Ainnia kerana itulah nama saya buat facebook dulu.....maka jadilah ainnia...Jadi,saya buat semua akaun media sosial saya dengan nama Ain Ainnia..nama manja juga tu nia..hihi.


Faham?huhuhu.
Baiklah kenapa nama tajuk dari Dunia Puitis tukar kepada blog Travelog Hati Cikgu Ain?
blog ini dah lama sebenarnya dari tahun 2012 dan baru tahun 2017 ni nak update balik.Dulu buat blog pun sebab suka berkarya.Tapi sekarang ini,saya fikir tak semua karya boleh dikongsikan sebab dekat sini pun saya dah unable copy..huhuhu...
sebab nak ada kelainan.Bolehlah saya celoteh dalam blog ini.huhu.
maaflah saya ni ada kalanya periang dan peramah,ada kalanya pendiam.Ikut mood juga.
suka hati sayalah.blog saya kan.Tak suka jangan baca.Saya boleh tahu siapa suka saya dan siapa tak suka saya(daya firasat itu ada),jangan nak mengata kalau tak suka,buat tambah dosa saja.Saya tak kacau hidup awak,jangan kacau hidup saya,Baik datang ke hadapan dan tegur dengan cara elok kalau saya salah sebab semua manusia memang tak pernah sempurna.Saya bukanlah nak kata saya baik,cuma saya jujur tak pernah ada sifat hasad dengki dengan orang lain.Bagi saya kalau dia berjaya,itu rezeki dia.Cuma kalau dalam soal cinta je saya memang cemburu dengan perempuan lain.Tu je..hahaha..

Baiklah,

asyik-asyik buat karya je.Apa kata saya santai je meluah bicara dalam blog ini.
Travelog itu kalau nak diikutkan kamus travelog ini bermaksud sesuatu yang berkaitan dengan pelbagai kisah perjalanan atau pengembaraan. 
Jadi saja je letak Travelog Hati Cikgu Ain sebab nak buat coretan berkaitan perjalanan hidup saya..(tu pun kalau sempat update)hehehee..sebab sekarang tahun 2017 merupakan tahun sibuk saya sebagai bakal guru di IPGKBM.Maklumlah dah semester atas,orang kata dah senior tu memang sibuk sikit,nak buat business online pun tak sempat..Nanti habis belajar baru saya pertimbangkan.hehehe. :)
Nak siapkan tesis lagi.hmmm..Mohon doakan saya untuk berjaya dan kalau ada masa saya update lah blog ini dari semasa ke semasa.Kalau nak saya kongsikan tips berkaitan sesuatu cakaplah tips apa.Boleh dm saya di instagram ain.ainnia atau pm saya di Facebook Ain Ainnia atau hantarkan saja cadangan anda untuk saya kongsikan entri apa di ainjalani@gmail.com
haaa..sebelum itu,kalau nak baca karya-karya saya,bolehlah lihat di bahagian tepi ruangan blog ini dari tahun 2012 sampai 2017.hehehe..sekadar karya coretan apabila ilham tu datang.hehehe
Sekian,itu saja pengenalan blog kali ini..hehehehe.:)
Senyum sebaris.

Yang Benar,
Ain Ainnia

No comments:

Post a Comment