Monday 11 November 2013

Sajak berunsur Romantis.Sajak Tanda Cinta Dan Sajak Luahan Hati

TANDA CINTA

Di saat kau lafazkan cinta,
Hatiku merasa terkilan,
Di saat kau begitu cinta,
Makin Terasa hatiku.

Kau indah dengan gayamu,
Senyummu membahagiakanku,
kau sinar kehidupanku,
Itulah cinta sinaran hidupku.,

Semakin lama kenangan terukir,
Terciptalah memori cinta,
memori indah kita berdua,
Sehingga ke penghujung cinta.

Menyingkap Kenangan kita bersama,
bersama utuh tetap bersatu,
kau dan aku sentiasa bersama,
diijabkabulkan bersama,
membina cinta bahagia
Itulah tanda cinta.




















LUAHAN HATI

Senyummu memukau kalbuku,
Percakapanmu memikat nuraniku,
 Matamu bersinar sinaran kasih.
Tapi,apakan daya kasihku,

 tergantung bagai sayap yang patah.

Tulusnya diriku mencintai dirimu,
Perasaan itu hadir tanpa diduga,
Meski diriku tahu cinta itu buta ,
Ku tetap sembunyikan kasih ini di dalam hati.

Mulanya diriku tersentak,
Hatiku berdebar kencang,
Aku tidak tahu bagaimana cinta ini mula bersemi,
Sukar untuk diriku jatuh cinta,
Tetapi dengan dirimu,
Senang untuk hatiku menjadi milikmu.

Magisnya perasaan cinta,
meski ku tahu cinta ini tak mungkin bersatu,
Ku tetap sembunyikan kasih dalam hati
Jiwa ragaku pula bagaikan dicarik,
sikap diinginmu kini hancurkan hatiku,
Aku tahu cinta ini sakit.

Seribu maaf kerana aku mencintaimu.
Ku sembunyikan kasih ini,
hilanglah bersama bunyi hembusan angin,
ku rela korbankan perasaan ini
Meski aku terpaksa melupakanmu,




No comments:

Post a Comment